Člověk pánem tvorstva a zkázou života!!!

Astronomové nalezli planetu vhodnou pro život

2. července 2007 v 11:06 |  O ŽIVOTĚ
To, o čem se několik dní špitalo v astronomických kruzích, ve středu dopoledne na svých internetových stránkách oficiálně potvrdila Evropská jižní observatoř (ESO). Astronomové objevili vně sluneční soustavy planetu s teplotou, která teoreticky umožňuje výskyt vody v kapalném skupenství, a možná tedy i života.

25.4. 2007 18:38
Planeta Gliese 581c má podle týmu vědců ze Švýcarska, Francie a Portugalska hmotnost zhruba srovnatelnou s hmotností naší Země a jen o polovinu větší průměr.
Objevená planeta je historicky první objevenou planetou mimo sluneční soustavu, která může mít na svém povrchu vodu v kapalném skupenství. Teplota na jejím povrchu se totiž pohybuje od 0° do 40° C.
Zda na povrchu planety tekutá voda skutečně je, ovšem nevíme. Navíc zažitá představa, že kde je voda, tam je život, rozhodně neplatí. Voda je sice patrně nutnou, avšak nepostačující podmínkou ke vzniku a vývoji života.

Planeta Gliese 581c

Mateřská hvězda Gliese 581 c patří mezi 100 nejbližších hvězd, je vzdálená "jen" 20,5 světelných let od Země v souhvězdí Vah. Na obloze ji však pouhým okem neuvidíme.
Planeta obíhá okolo své mateřské hvězdy (Gliese 581) s periodou pouhých 13 dnů, tzn., že k ní má 14x blíže než Země ke Slunci. Tato mateřská hvězda je ale. tzv. červeným trpaslíkem - velmi chladnou hvězdou. Proto jsou teplotní podmínky na povrchu planety podobné těm na Zemi.
Co na to já?
Já jen doufám, že astronomové naleznou takovou planetu, kam se bude moci přestěhovat alespoň část naší populace, než se všichni vlastnívinou zahubíme!!!

1 člověk ohodnotil tento článek.