Člověk pánem tvorstva a zkázou života!!!

Extáze může spustit geneticky podmíněnou depresi

8. května 2007 v 20:26 |  DROGY
Pokud se ve vaší rodině vyskytl případ deprese, asi byste si měli experimentování s extází pořádně rozmyslet. Tato droga podle všeho spouští depresi u lidí, kteří mají k této psychické nemoci genetické předpoklady.
Původně publikováno: 12. března 2005
Zdroj: New Scientist
ecstasy-tongue.jpg Principem působení extáze (MDMA; 3,4-methylenedioxymethamphetamin) je zvýšení produkce mozkového neuropřenašeče serotoninu, který reguluje náladu. Podle obecného názoru toho extáze dosahuje obrácením směru transportérů serotoninu, které místo aby serotonin vychytávali a vraceli do nervových buněk, pumpují jej z nich ven.
Známe dva typy genů, které jsou zodpovědné za transportéry serotoninu - dlouhé a krátké. Výskyt krátké verze tohoto genu už byl výzkumem spojen s depresí, která se dostavuje při stresujících životních situacích. David Rubinstein a jeho kolegové z Cambridgské university chtěli zjistit, zda existuje podobné spojení s užíváním extáze,
Zkoumali 66 chronických uživatelů extáze, 30 kuřáků konopí a 28 lidí, kteří nikdy neužívali žádné ilegální drogy. Jejich výzkum odhalil, že u skupiny lidí s dvěma kopiemi krátkého genu platilo, že uživatelé extáze trpěli chronickou depresí s mnohem větší pravděpodobností než kuřáci konopí či abstinenti se stejnou genetickou výbavou.
Podle Rubinsteina tento výzkum naznačuje, že dosavadní studie rizik užívání extáze podceňovaly nebezpečí, hrozící specifickým skupinám obyvatel.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa