Člověk pánem tvorstva a zkázou života!!!

Pervitin

19. dubna 2007 v 17:35 |  DROGY
Tento článek rozhodně nepodporuje pervitin a rozhodně nemá ani nikoho vyléčit. Jeho charakter je pouze informativní. Každý je strůjce svého štěstí. Kdo chce, stejně brát bude. Nám ostatním zbývá jen doufat, že to toho člověka přejde nebo že bude chtít pomoci. Bez toho to totiž nejde - ten člověk musí chtít sám, neudělá s tím nikdo jiný nic. Já jednoho člověka co frčel znám a rozhodně bych v jeho kůži být nechtěla. Ani dnes, když "už je to v pořádku"….

Droga je u nás snadno dostupná a relativně laciná. Pervitin a kokain patří k nejnebezpečnějším drogám vůbec, rychle vyvolává psychickou závislost a může vést k tělesnému chátrání a dalším zdravotním škodám. Pervitin má, na rozdíl od kokainu, dlouhý poločas vylučování, účinky pervitinu mohou přetrvávat 8-24 hodin.
Bezprostřední účinek se může projevit zrychlením psychomotorického tempa, tepové frekvence, rozšířením zornic, halucinacemi, neklidem, podrážděností, vrušením, třesem, podezíravostí, úzkostmi. Po doznění drogy nastává útlum, spavost a deprese.
Časté byvají pocity pronásledování, někdy halucinace a nesmyslné chování. Při dlouhodobém užívání se popisují vyrážky, větší náchylnost k nemocem, bolesti hlavy, poruchy vidění. K dalším rizikům drogy patří častější úrazy a agrese vůči druhým. Vzácná nejsou ani jaterní poškození. Prudký vzestup krevního tlaku po aplikaci může způsobit mozkovou mrtvici, srdeční infarkt nebo srdeční selhání.
Pervitin vyvolává poměrně rychle psychyckou závislost, těžší tělesné odvykací příznaky nebývají přítomny. Spavost a deprese nastávají po vysazení vyšších dávek, což je běžné, zejména pokud byla droga užívána ve vícedenních tazích.
Specifická farmakologická léčba není nutná. Problémeme mohou být paranoidní psychózy a někdy i odlišení od jiné duševní choroby (např. mánie při akutní intoxikaci nebo schizofrenie při toxické psychóze).
Nejčastější příčiny smrti u lidí zneužívajících pervitin zahrnují otok plic, kardiomyopatii, jaterní poškození a selhávání ledvin.
Na škodlivém působení drogy se podílejí příměsi, které se používají při výrobě a dostávají se i do konečného produktu - jód, aceton, fosfor, kyselina fosforečná a další.
K rizikům patří také poškození cév a mozkové krvácení. Po stimulanciích bývá častý výskyt depresí. Vhodná je psychoterapie a někdy lze podat krátkodobě i málé dávky antidepresiv.
V literaruře se lze někdy setkat s pojmem protahovaný odvykací syndrom. Myslí se tím přetrvávání touhy po návykové látce a různých duševních problémů i dlouhou dobu po vysazení návykové látky. V těchto případech je ovšem často sporné, nakolik lze připisovat dané obtíže odvykacímu syndromu a nakolik jsou důsledkem psychické závislosti, objektivně obtížné životní situace, do které se pacient dostal, nebo souběžně probíhající jiné duševní poruchy (neurózy, poruchy osobnosti), která byla drogou dekompenzována.
V léčbě se uplatňují podobné postupy jako při léčení jiných závislostí: posilování motivace, rodinná terapie…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | 1. dubna 2008 v 12:48 | Reagovat

Ahojik lidičky ja jsem sama na peří frčela asi tak ten rok a pul v kuse strasne mooc jsem zhubla zacala jsem mit  klouby v prdeli stratila jsem vsechny me kamaradky a cim jen tim zasranym fetem fuj uz to nechci nikdy videt ted je to asi 2 mesice co jsem cista vaha uz je v poradku ted vazim 55 ale vazila jsem 40 coz musite uznat 15 KG je fejst. majte se a od toho fuji ruce plic nic pro slecny :-)

2 Lucie Lucie | 1. dubna 2008 v 12:48 | Reagovat

Ahojik lidičky ja jsem sama na peří frčela asi tak ten rok a pul v kuse strasne mooc jsem zhubla zacala jsem mit  klouby v prdeli stratila jsem vsechny me kamaradky a cim jen tim zasranym fetem fuj uz to nechci nikdy videt ted je to asi 2 mesice co jsem cista vaha uz je v poradku ted vazim 55 ale vazila jsem 40 coz musite uznat 15 KG je fejst. majte se a od toho fuji ruce plic nic pro slecny :-)

3 kkkkkkk kkkkkkk | E-mail | 27. května 2008 v 15:13 | Reagovat

všeho s mírou.......pak to jde:))

4 Rabbit Rabbit | Web | 22. srpna 2008 v 21:42 | Reagovat

no tu míru má asi každej trochu jinde a pak to jde z kopce :)

5 klaruše klaruše | 13. dubna 2009 v 14:08 | Reagovat

Hele už 3 rokem v tomhle jedu měla jsem pul roční a čtyřštvrteční pauzu ale vždycky jsem se k tomu vrátila takže s dvouma měsíci vůbec nanáš vyhráno ale držim ti palce protože je to fakt hnus...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama